Har du varit med om ett riktigt välkomnande möte med en ny kund?

När du är på väg till det första besöket till en potentiell ny kund har du en känsla.

Vanligtvis är det en känsla av osäkerhet….

  • Kommer du som säljare eller konsult att träffa rätt person?
  • Är personen upptagen och kommer vilja göra mötet kort?
  • Hur ska du kunna skapa förtroende på bästa sätt?
Fotograf Tommy Jansson, www.tommyjansson.com
Fotograf Tommy Jansson, www.tommyjansson.com

Med LinkedIn™ kan du ta en kontakt innan mötet och se till att du är varmt välkommen. Och att den potentiella kunden efterfrågar ditt företags produkter/tjänster.

För att få den där “riktigt varma och trygga känslan” inför ett möte kan du tacka en person i ditt nätverk som har gått i god för dig och öppnat dörren.

Vill du veta mer ta kontakt med oss i LI Sverige gruppen och ställ dina frågor. Och vi kanske syns på ett frukostseminarium, nätverksträff eller på en workshop. Läs mer här

Har du redan gått en workshop kan du bjuda in personer i ditt nätverk så att de kan bli de personer som hjälper dig med dörröppning när du behöver ett varmt möte.