följa knapp

Följarna är ditt varumärkes förespråkare. De är nyckeln till att driva word of mouth. Rekommendationer och länkningar till ditt företag.

Hur du skapar följare till ditt företags company page

Din egen arbetskraft är det bästa stället att börja finna följare – trots allt, de är dina största förespråkare.

1. Gör dina anställda till anhängare och följare
Din egen arbetskraft är det bästa stället att börja finna följare – trots allt, de är dina största förespråkare. Uppmuntra dem att skapa och optimera sina LinkedIn-profiler – när profilen innehåller företagets namn, blir de automatiskt följare av ditt företag sida. Uppmuntra dem att sprida budskapet till kunder, affärspartners och i sitt nätverk.

2.Investera i och värva rätt följare
Använd välriktade Följ annonser för att snabbt locka till den målgrupp som du vill nå. Följar annonser visas på hela LinkedIn och kan riktas till medlemmarna i specifika branscher, företag och regioner. När medlemmarna följer ditt företag, sprider de detta genom sitt nätverk som en uppdatering, vilket motiverar andra att följa också.

3. Lägg till en följa knapp som gör det enkelt
Lägg en “Följ”-knappen på din webbplats. Gör det lätt för besökare att bara klicka på en knapp för att följa ditt Hur du skapar följare till ditt företags ”company page”företags company page. Skaffa “Följ”-knappen här.
Och kom ihåg att marknadsföra company page sidan utanför företaget. Länken till företagets sida i alla dina marknadskommunikation som e-postmeddelanden, nyhetsbrev och bloggar.

 


Leave a Reply

Your email address will not be published.

*