Folk är o-intresserade av att ta emot o-beställd info från o-kända avsändare

Skriva intressant och vara generös. Vi ser en trend att folk är trötta på okända avsändare.

Jag har möten med många människor, inte bara inom marknadsföringsbranschen, utan även inom industri, finans, bemanning, konsulttjänster och inköp.

Vi pratar om det som är viktigast för dem i sin vardag.

Faktum är att det kommer upp i samtalen, förr eller senare, att många blir störda i sitt arbete.

Vi vill inte bli störda

o-intresserad
o-intresserad

Ja, även de som håller på med mötesbokning är trötta på kontakter från folk som de inte känner. Och det är inte bara en gång om dagen.

Och störningarna kommer i alla kanaler; telefon, mail, sms och notifieringar av olika slag i sociala media.

Detta betyder att vi som är engagerade i vårt personliga nätverk har en fördel och en dubbel fördel när vi använder LinkedIn.

För på LinkedIn är man känd bland sina kontakter. Och sköter man sina kort rätt har man goda relationer som är intresserade av vad man gör.

Har man dessutom varit generös och delat med sig av värdefull info, då är det troligt att folk vill ha mer.

Hur möter man o-intresse?

Jo, det finns flera sätt.
Gemensamt syfte för alla sätt är att bli känd, omtyckt och få förtroende.
Vi tar upp två sätt nr 6 och nr 9 i de 11 bra sätten att använda LinkedIn:

Skriv intressant

För att uppfattas som intressant behöver man anpassa sig till den som läser:

  • Göra lite research om vad personen är intresserad av
  • Vilken situation befinner de sig i
9 Skriv intressant

Var generös och dela med dig

9 Var generös

 

 

 

 

 

 

 

 

Vill du ta del av de 11 bra sätten att använda LinkedIn?

Ladda-ner_knapp