viewed

Linkedin Company page utvecklingen går snabbt

Företagssidan på LinkedIn är underskattad. Eftersom medlemskap är individuellt på Linkedin finns det föredelar för företag att synas med en egen företagssida.

När google drog igång tog det ganska lång tid innan företagen fattade hur effektivt det kunde vara att använda adwords i kombination med analytics. En anledning var att det krävdes teknisk kompetens för att mäta besök och beteenden samt mål på företagets webbplats.

Några ord som ekar i mitt minne ”Var är kassaapparaten?” Andreas Myrin Wallenberg som var en slags mentor förklarade hur google fungerade att jag hajade att det var en lönsam ide att mäta vad som händer på hemsidan.

LinkedIn bjuder på analytics och att du behöver INTE vara tekniker för att se hur din company page presterar (bilden är från starten av Linkedinexpert företagssidan för länge sedan).

companypageupdates

Här ser du en company page update.

Nedan följer en skärm kopia på en tom linkedin analytics. Snart blir det kul att se effekterna av marknadsföringen. Som du ser kan man se vilken roll/befattning den som besökt har.

companypage_analytics

 

 


Comments are closed.