Starta resan mot digital tillväxt.
Morgondagens kunder kommer när ni blir top of mind och tack vare en utmärkt digital upplevelse.
Nå målgrupperna via nätverket
• Bli kända och ledande inom er utvalda nisch
• Riktade inlägg till målgruppens beslutsfattare
• Personlig kommunikation till utvalda personer
Genom att tillsammans bygga HUSET (se bild) skapar vi ett arbetssätt som genererar leads och ett ständigt flöde av fler och rätt kunder.
Det som gör att vår plattform blir så bra för er
Vi har experimenterat och lagt ca 10 000 timmar på att omsätta LinkedIn nätverket i praktiken.
Förvandlar nätverket till affärer
Utvecklingen av metodik, sätt att kontakta beslutsfattare och använda Linkedin är baserad på undersökningar och dialog med medlemmar, kunder och LinkedIn.
Genom att kombinera metodik, kontaktsätt och integrera digitala verktyg till ett systematiskt arbetssätt kan vi erbjuda en fungerande helhet
Fördelar utöver det vanliga
Arbetssättet producerar ett flöde av affärer.
När man jobbar systematiskt och uthålligt enligt en beprövad metod, och optimerar löpande, får man förutsägbara resultat.
Effekten blir tillväxt. Det visar fallstudier.
Vi bygger ett hus
Vi använder liknelsen att bygga ett hus med pelare som står på en stadig grund (se bild).
Grunden är LinkedIn. Pelarna är kontaktsätten.
När vi bygger designar vi ett ekosystem som likt affärssystem genererar leads in i verksamheten, leads som bli kunder och kunder som blir ambassadörer.
Flexibilitet och flöden
Det fungerar bra att arbeta med ett, två eller tre av kontaktsätten som var och en på sitt sätt framkallar affärsmöjligheter. Ni väljer.
Taket kan ses som en upp-och-ned-vänd tratt som samlar ihop de flöden som framkallas i ett system.
Rätt personer finns på Linkedin
Aldrig tidigare har så många professionella yrkespersons samlats på en plats.
Linkedin är grunden (se bild) den platsen där man når sin målgrupp.
Fångar sökningar på google
Nu är googling en självklarhet och ett fantastiskt hjälpmedel när man söker svar på frågor.
I husets uppfångande pelar (se bild) ser vi till att intressenterna hittar er.
SAMARBETSAVTAL
Hur vi jobbar tillsammans
Dra nytta av de här goda förutsättningarna
84%
av köpen
börjar med en rekommendation från någon i nätverket
80%
B2B leads
av alla B2B leads kommer från LinkedIn
690M
Medlemmar
Din målgrupp finns på LinkedIn
49%
Fler affärer
når sina försäljningsmål genom att söka upp rätt person och ta kontakt
Vi börjar i medvind
I LinkedIn-nätverket finns professionella yrkespersoner och de är med i en klubb. På utsidan är det kallt. På insidan är det varmt och medlemmarna är öppna och villiga att hjälpa varandra.
Eftersom varje medlem på LinkedIn har angett sin befattning (och andra uppgifter) i sin profil kan vi rikta budskap som är relevanta direkt till dem.
Genom att bli kända, omtyckta och få förtroende. Kan vi bli rådgivare och hjälpa till med angelägna problem som är värda att lösas.
Starta resan mot fler och rätt kunder
Vad händer nu...
Målgruppsarbete
Workshop för att lära känna kunden närmare.
Leads generering
Vi går igenom hur leads kommer in i verksamheten idag.
Erbjudande
Vi tar fram ett attraktivt värdeerbjudande som löser kundens problem.
Vilket gör att vi kan gå vidare och söka upp och finna rätt personer att ta kontakt med.
Förtroende inför kontakt
När man ska bli synlig för ett potentiellt kundföretag, kan det vara bra att bli känd i köparnätverket.
Vill man bli intressant för tex VD'n är det bra att först ha publicerat några relevanta artiklar.
Då kommer hen tänka "aha, den där personen känner jag till" när man väl tar kontakt.
Vilket leder mot..
Fler leads
Digital leadsgenerering behövs när ni vill ha ett ständigt flöde av leads från flera källor.
Rätt kunder
Det engagerande sättet ger er rätt förutsättningar när ni vill hjälpa kunderna köpa digitalt.
Kundambassadörer
Nöjda kunder stannar och blir ambassadörer och stolta referensgivare.