annonsering

Account based marketing

på Linkedin innebär riktad marknadsföring mot de värdefullaste kundföretagen

Varför ABM? 
- Fokus på rätt affär ger lönsammare konton


Vilka konton nås?
-  De företag som är mest troliga köpare


Hur går ABM till? 
- Anpassa innehållet specifikt till kontot


En rapport från Information Technology Services Marketing Association visar att 84 procent av de undersökta företagen upplevde att account based marketing ger högre avkastning dvs ROI än andra typer av marknadsföring.

ABM på LinkedIn är ännu effektivare

Bättre lönsamhet med  account based marketing

Detta innebär att account based marketing strävar efter att bearbeta de allra viktigaste och värdefullast kontona effektivt och framgångsrikt. Det är ett marknadsföringsstrategi  där du och ditt team fokuserar på de företag som är mest intresserade av att köpa din produkt eller tjänst. Till skillnad från att fokusera på att generera så många leads som möjligt som sedan måste följas upp. 

Det första steget inom account based marketing att identifiera specifika företag, konton, och sedan engagera dem med ditt mest relevanta innehåll. 

ABM är som använda kikarsikte vs hagelgevär (om du nu är intresserad av att jaga).

Upptäck fler möjligheter 

LinkedIn nätverket är kraftfullt när man gör på rätt sätt. 

Det är många pusselbitar som behöver komma på plats för att kunden ska få förtroende, bli motiverad och köpa digitalt. 

Tillsammans har vårt team kompetenserna att klara alla delar och sätta ihop dem till en utmärkt kundupplevelse. 

Vi hjälper er bli synliga, sökbara och köpbara så ni når igenom bruset och får fler leads, kandidater och affärer.

Du kan lita på att vi tänker på helheten och ordnar alla detaljer. Effekterna blir tydliga och ditt företag växer. 

LinkedIn nätverket