Social selling utbildning
Målgrupp: Social selling utbildning för säljchefer, säljare, konsultchefer, konsulter och key account managers. Även företagare och konsulter som vill lära sig nya sätt att lösa kända utmaningar inom försäljningen.
Förkunskaper: Du har säljerfarenhet och är trött på kalla samtal och kalla möten. Du använder LinkedIn och har hyfsad koll på nätverkande. Du är nyfiken på Social selling för att dra nytta av nätverket.
Omfattning/upplägg: Detta är en avancerad träning i de färdigheter som utmärker moderna relationsbyggande säljare inklusive en introduktion till verktyget Sales Navigator.
Under workshopen lär du dig
- Sociala förmågor som mäts med LinkedIn social selling index
- Hur du söker, finner och etablerar kontakt via LinkedIn
- LinkedIn och Sales Navigator som leadsgenerator
- Hur du bokar varma möten där blir efterfrågad
Öppna utbildningstillfällen ordnas några gånger per termin. Vi tillhandahåller även företagsintern Social selling utbildning. För mer information och prisuppgift klicka nedan.
Social selling är skeendet att förbättra kontakter som en del av försäljningsprocessen. Nuförtiden händer detta ofta via sociala nätverk som LinkedIn, Twitter, Facebook och Pinterest. Denna process kan också ske off-line. Typiskt fall på sociala försäljningstekniker inbegriper att dela viktigt innehåll, samspela direkt med möjliga köpare och kunder. Social Selling växer i popularitet inom många skilda gebit, även om det ypperst brukas för business-to-business-försäljning eller ekonomisk handledning. Direktförsäljningsföretag har använt relationsbyggande försäljning sedan långt innan Internet fanns. B2B- och B2C-företag använder sig också av social selling när de arbetar med marknadsföring av sin verksamhet på Internet.
Det finns det två viktiga skillnader mellan social selling och social marknadsföring.
- För det första är social selling inriktad på säljare, snarare än på marknadsförare. Samtidigt som vis er en trend där rollerna växer ihop.
- För det andra avser social selling till att odla personliga kontakter, snarare än att sända ut information till många mottagare.