Hur publicera på LinkedIn™?

Det är faktiskt väldigt enkelt. På LinkedIn™  finns det ett publiceringsverktyg som liknar en personlig företagsblogg. Med det kan du publicera artiklar och längre inlägg med bilder och länkar till andra sidor.

Räckvidden på artiklarna är begränsad och vi har ingen insyn i hur LinkedIn™ väljer vilka som ser vad du skriver. För att öka räckvidden verkar det vara effektivt att andra delar artikeln vidare och att den genererar kommentarer. Att skriva på engelska hjälper också.

När det gäller att faktiskt komma igång och publicera på LinkedIn™ finns det ett rättframt svar – sätt igång och skriv! Konkret klickar du på ”Write an article” på startsidan.

Kom igång att publicera på LinkedIn så här

Börja med att klicka på Linkedin logotypen längt upp till vänsterNu ska du se ”Skriv inlägg” fast välj ”Skriv en artikel”Publicera på linkedin - Skriv en artikel

Så här ser publiceringsverktyget ut

Publicera på Linkedin publiceringsmeny

Skriva artiklar och publicera på LinkedIn är en bra idé!

Själva redigeringsverktyget är väldigt enkelt att använda.  Det ganska begränsat när det gäller att kunna redigera texter, välja typsnitt osv om man jämför med microsoft word eller liknande. 

Det går också att bädda in videos och länkar.

Publiceringsverktyget är fullt tillräckligt för att publicera på Linkedin.  

Här syns mer detaljerad statistik:

Artikel som leder till affärer

Denna artikel handlar om ett vanligt problem för säljare och konsulter. 

Med lite story telling och resonemang väcks intresset för att lösa ett vanligt problem.

Publicera på Linkedin

Når du fel beslutsfattare!

Inte särskilt ovanligt.

Men helt onödigt.

För några år sedan (typ 4-5 år) var säljares största utmaning leadsgenerering.

Leads är inte längre ett problem. Inte sedan beslutsfattarna blev medlemmar på LinkedIn. Så de flesta beslutsfattare finns tillgängliga här.

Hmm, tänker kanske du. Jo, att nå rätt beslutsfattare är problem för mig och min säljorganisation!

Okej… då ska vi se vad vi kan göra åt det:

En genomgång erbjuds för att nå fler och framförallt rätt personer via Linkedin.

I kommentarer kommer frågor som leder till en diskussion. Så småningom  är det flera nappar och vill göra genomgången kostnadsfritt. 

Vilket sedan leder vidare till affärer och testimonials. 

Läs artikeln