17 steg till en framgångsrik Linkedin grupp

Varför kallas grupperna hjärtat av LinkedIn? Jo, det är eftersom det är där de flesta interaktionerna är. Diskussioner gör ”connections” lättare, och de erbjuder en möjlighet att utnyttja kraften i grupper där många experter och andra kan utbyta hjälp och idéer.

Att bygga relationer beror på samspelet mellan medlemmarna, inte bara det faktum att deras profiler är länkade. Och det är inom ledarskap och relationsskapande (i stor skala) som det kan behövas hjälp vid start av en ny grupp eller för ”skaka liv” i en avsomnad grupp.

Det är nämligen inte så lätt att skapa och bibehålla aktiviteten i en grupp. Det finns dock sätt som ger medlemmarna en anledning att återkomma och engagera sig.

Ett paket med 17 steg som utmärker framgångsrika LinkedIn grupper.

Liexpert har tagit fram en modell baserat på erfarenheterna av LI Sverige gruppen och framgångsfaktorer för communitybyggande.

I paketet ingår

  • 17 steg för en välfungerande LinkedIn grupp med arbetshäfte
  • 4 möten x 1,5 timmar för att jobba ”hands-on” med LinkedIn gruppen
  • Option: Nya medlemmar (+ 200 st/mån)

Fördelar med en egen grupp kan vara att

  • kommunicera med sin målgrupp
  • bli kända bland sina intressenter
  • attrahera personal, kunder och leverantörer
  • utveckla kommunikationen och ta den från IRL till online för en grupp, bransch, nätverk, förening eller liknande

Besök LI Sverige gruppen

LI Sverige gruppen

Ansök om medlemskap här

 


    1 Response to "17 steg till en framgångsrik Linkedin grupp"

    • Susanne Andersson

      Intressant

Comments are closed.