5 steg till en framgångsrik företagssida på LinkedIn
LinkedIn company page är gratis. Det är givetvis en fördel att skapa en företagssida på LinkedIn. Det är dock inte självklart hur man gör så den populär att den får många följare. Vi har tagit fram 5 steg till en framgångsrik företagssida på LinkedIn.
För att engagera medarbetarna och göra företaget synligt på LinkedIn.
Varför
För företag betyder relationer mer än någonsin.
Företag som informerar och engagerar, och inte bara säljer, bygger relationer.
LinkedIns medlemmar är nästan 50 procent mer benägna att köpa från ett företag de följer på LinkedIn. 80 procent av Linkedins medlemmar vill connecta med företag eftersom det ger möjlighet att förbättra sitt professionella beslutsfattande.
För vem
Hur kan företag och organisationer dra nytta av Linkedin? De flesta tips beskriver hur Linkedin kan gynna dig som individ. Vi har mottagit allt fler förfrågningar under våra seminarier och workshops angående Linkedin företagssidor. Och hur man jobbar tillsammans som ett samspelt företag på LinkedIn. Därför har vi skapat en lösning baserat på egen erfarenhet och ”best practices” från framgångsrika företagssidor runt om i världen.
Detta paket riktar sig till företag och organisationer som vill dra nytta av LinkedIn i sin marknadskommunikation. Paketet är framtaget på efterfrågan från marknadschefer men har visat sig relevant även för mindre företag.
Innehåll
Flera företags satsningar är lysande exempel (ex HP har passerat 1,9 miljon följare) på enastående engagemang från medarbetare, kunder och andra intressenter. Samtidigt finns det exempel på att det är svårt att skapa och bibehålla aktiviteten kring en företagssida. Ett viktigt steg är alltså att katalysera och utveckla medarbetarnas intresse och engagemang.
Paketet täcker hur marknadsansvariga och anställda jobbar tillsammans på LinkedIn.
Fem steg till en framgångsrik företagssida
Vi jobbar oss igenom de 5 steg som utmärker en framgångsrik företagssida och hur samspelet sker med de anställda. 5 steg till en framgångsrik företagssida på LinkedIn.
Under ett par månader träffas vi 4 gånger á 1,5 timmar för att tillsammans arbeta med upplägget, innehållet och motivationen att vara aktiva på företagssidan och hur det kan kopplas till de anställdas egna LinkedIn profiler och företagets hemsida.
Under projektet tar väljer vi mått på framgång som följs upp på i företagssidans analytics.
Tid och pris
Programmet kan startas vid valfri tidpunkt.
Vi anpassar programmet till er företagssida och mål.
Framgångsexempel Hewlett-Packard
HPs framgångsrika företagssida har över 1,9 miljoner följare.
Fördelar med att utöka och fördjupa kontakten med följarna:
+ 2,5 gånger större benägenhet att rekommendera HP
+ 1,5 gånger större benägenhet att överväga HP produkter och lösningar
1 miljoner följare kan förstärka budskap som publiceras på företagssidan med en räckvidd om 138 miljoner kontakter
Här kan du läsa mer om den företagsanpassade utbildningen Företagssida på LinkedIn som lär dig hur ditt företag skapa en företagssida som fungerar som en magnet för engagemang och rekommendationer.