annonsering

Kundupplevelser

Kundupplevelser digitalt påverkar affärerna

Så här fungerar kunder

 Konsumenter och kunder förväntar sig en fantastiskt kundupplevelse. 

Företag som tar det på allvar blir framgångsrika när de levererar goda upplevelser längs hela kundresan. Vilket leder till bättre kundlojalitet, lönsamhet och tillväxt. 

Kundupplevelse

Slarvar vi -  eller bortser från behovet av förändrade kundstrategier - kan konsekvenserna bli förödande

En dålig kundupplevelse är idag något man inte bara kan, utan vill berätta om. 

En tredjedel av konsumenterna överger ett företag som kund efter en dålig upplevelse. 

kundupplevelse kunder lämnar

90 procent gör det efter 2–5 dåliga upplevelser.

Sen är det troligen kört …

Det visar en internationell undersökning från Sas Institute som omfattar 10 000 konsumenter i tio länder, varav 1 000 i Sverige. Undersökningen genomfördes i augusti 2020.

Så vi pratar inte om diffusa, mjuka lullull-värden, utan om den hårda kärnan inom sälj- och marknadsföring 2021: Känslor och upplevelser. 

Tar vi dessa fakta på allvar och inser behovet av förändring så kommer vi att lyckas. 

Om vi anstränger oss (mer!) 

Om vi alltså anstränger oss mer för att förstå vår målgrupp (drivkrafter, hinder, behov) förstår vi också vad kunderna värderar, och vad som således blir en bra upplevelse för dem. 

Det vill säga – det som ytterst och faktiskt avgör vem kunderna till slut väljer att köpa av.


Tidigare statistik (Temkin Group) visar att: 
- Chansen att kunden köper fler produkter av dig är 3,5 gånger högre än vid en negativ upplevelse 
- Chansen att de rekommenderar dig, din produkt eller tjänst, är 5 gånger högre än vid en negativ upplevelse 


Vi talar alltså om ett regelrätt maktskifte. 

Om vi lyckas få vår målgrupp att frivilligt välja vårt varumärke har vi lyckats.

Då kommer kunderna dessutom att (frivilligt!) berätta om sin positiva upplevelse.

 Och då du! (Kan du nafsa i dig köttbullen.)

Upptäck digitala upplevelser 

När man gör på rätt sätt. Från första kontakt och längs hela kundresan digitalt. När man lyckas blir det så bra.  

Det är många pusselbitar som behöver komma på plats för att kunden ska få förtroende, bli motiverad och köpa digitalt. 

Tillsammans har vårt team kompetenserna att klara alla delar och sätta ihop dem till en utmärkt kundupplevelse. 

Vi hjälper er bli synliga, sökbara och köpbara så ni når igenom bruset och får fler leads, kandidater och affärer.

Du kan lita på att vi tänker på helheten och ordnar alla detaljer. Effekterna blir tydliga och ditt företag växer. 

LinkedIn nätverket

Undersök er tillväxtpotential

Ta reda på hur bra ni står er när det gäller digitala upplevelser och hur det påverkar era affärer.  Det är bra att veta givet de fortsatt snabba förändringar som väntar (och hyperkonkurrensen). 

Digital Scorecard ger ett neutralt mått på hur långt ni kommit i digitaliseringen. Ni upptäcker potentialen för er digitala tillväxt. 

Det är bra när ni vill få insikter om hur ni kan utnyttja tekniken. 

Fördelen är att ni blir starkare när ni kan dra nytta av förändringarna på positivt sätt.