LinkedIn eller LinkedUt?
När någon besöker en medarbetares linkedin-profil, då är det lika värdefullt eller mer än en besökare på en hemsidan. Men blir det LinkedIn eller LinkedUt?
Hur lyckas företag med marknadsföringen på LinkedIn
Internetworld frågade mig, Olle Leckne, som ligger bakom Liexpert.se, om hur man lyckas med sin marknadsföring på LinkedIn. Om du vill läsa artikeln klicka här.
Och vill du läsa om riskerna med att inte ha koll på marknadsföringen, som INTE står i artikeln, fortsätt läsa…
Enligt Linkedin har den genomsnittlige användaren tio gånger fler kontakter än ett företag har följare.
Kan företaget nå ut till denna stora personkrets genom att dra nytta av sina anställdas färdigheter på LinkedIn?
JA!
Det har dessutom visat sig att de flesta har större förtroende för information som kommer från anställda på företaget i stället för direkt från ledningen.
Företaget har oftast inte koll på sina medarbetare på LinkedIn. Av den enkla anledningen att företaget inte äger sina medarbetares profiler. Eller att de inte upptäckt att att jobba aktivt med LinkedIn är väsentligt.
Tänk om de inte skapar ett gott första intryck!
Då blir de LinkedUTade när de blir LinkedIN’ade.
Vad kan det innebära att bli LinkedUT’ad?
- Besökare klickar vidare till en annan mer intressant LinkedIn profil
- Besökare klickar inte vidare till företagets company page
- Besökare får ett oseriöst intryck av individen och företaget där medarbetaren jobbar
- Man får inte nya kontaktförfrågningar
- Nya kontakter tackar nej när man gör kontaktförfrågningar
- Man blir borttagen som kontakt
- Nätverket krymper och det professionella ryktet försämras
- Personer utan profilbild misstas med fake profiler och i värsta fall bedragare
med mera
Läs mer om fenomenet LinkedIn’ad klicka här