Jag såg inte den här komma… får jag erkänna.
En entreprenör dyker upp med en väldig kraft och säger det (numera) så självklara.
Jaha, hur många fakturor skrev ni idag? Tystnad. Och förra veckan? Tyst
De fattar inte.. fortsätter han.
Sälja och fakturera på LinkedIn varje dag
Han fattar och omsätter det i praktiken. Där är vi lika… när vi fattar… gör vi:
- Börja med nuläget och städa – sätter igång inbound marketing på Linkan.
- Genom att bli klar över målgruppen – kan vi börja arbeta målinriktat
- Nästa steg är att aktivera målgruppen – t ex med inlägg med 10 000 visningar i målgruppen.
- Sälja på målgruppen – direkt ta kontakt med de företag som visar intresse (i statistiken ser man vilka de är).
- Regga i säljstödet och följa upp – hjälpa kunden köpa.
Nu levererar jag utbildning i Linkedin enligt dessa steg – i små doser – 1 tim i veckan
För vilka passar detta upplägg: De som fattar att lära sig är en sak och att fakturera och sälja på och med Linkedin är en pågående aktivitet.
Ibland kommer insikter som ”aha”… den här gången var det som ”åh-fan!”. Pågående aktivitet alltså, inte utbildning en gång, inte två gånger utan hela tiden.
Blir du nyfiken på effekterna av detta arbetssätt…