Är ditt värdeerbjudande tillräckligt attraktivt?

Grattis i så fall.

Då kommer den potentiella kunden vilja träffa dig.

Men det finns inte ett enda värdeerbjudande som fungerar för alla situationer och kunder.

Du behöver ha flera värdeerbjudanden beroende på:

Vem du ska träffa: Människor på olika jobb kan bry sig om radikalt olika saker, även när du pratar om samma produkt eller tjänst.

Organisationen du vill sälja till: Olika branscher, varierande ekonomiska situationer, framväxande trender och ”triggande” händelser påverkar vad som är viktigt och bråttom.

Vad du säljer: De olika produkter/tjänster du säljer kan ha helt olika värdeerbjudande, så det är absolut nödvändigt att veta vad ditt och beslutsfattarens fokus är.

Hur avgör du om det du har är attraktivt?

Om det du har är oemotståndligt. Då bara vet du. Det märks i dina kontakter med målgruppen.

Men om det INTE KÄNNS så tydligt, då finns det nog mer att göra för att erbjudandet ska bli tillräckligt attraktivt.

Vi kan kommit på ett sätt att göra något åt det:

En genomgång för fler och framförallt rätt personer ska uppmärksamma ditt erbjudande via Linkedin

Genomgången är för B2B företag med fokus på kunder med partnerskapspotential

3 steg

  • Online assessment
  • Intervjuer
  • Redovisning

Vi erbjuder genomgången till B2B säljorganisationer.

Kostnadsfritt till de första 5 som anmäler intresse här. Med en kommentar till artikeln, mötesbokning, personligt meddelande eller annat sätt som passar dig.

  1. Länk till online assessment skickas vid intresseanmälan.
  2. Några frågor ska besvaras (online assessment ca 5-10 min).
  3. Därefter sammanställs svaren och ni kontaktas för en kort intervju för kompletterande information och för att säkerställa att inget väsentligt utelämnats.
  4. Baserat på svar och intervjun kan ert företags situation analyseras och ni får en redovisning samt en strategi för att förbättra ert erbjudandes värde och attraktivitet.
  5. När ni uppdaterat ert värdeerbjudande kan ni prova det på era potentiella kunder.

Det kan bli värdefullt. Det vet vi.

Vi uppskattar förstås om du återkommer med glada tillrop när ni gör framsteg. Lycka till.

Olle Leckne och LIexpert hjälper företag att växa med fler och rätt kunder och medarbetare. 

Rulla till toppen