Hur du skapar följare till ditt företags company page
Din egna medarbetare är det bästa stället att börja finna följare – trots allt, de är dina största förespråkare.
1. Gör dina anställda till anhängare och följare
Uppmuntra dem att skapa och optimera sina LinkedIn-profiler – när profilen innehåller företagets namn, blir de automatiskt följare av ditt företag sida. Uppmuntra dem att sprida budskapet till kunder, affärspartners och i sitt nätverk.
2.Investera i och värva rätt följare
Använd välriktade Följa annonser för att snabbt locka till den målgrupp som du vill nå. Följarannonser visas på hela LinkedIn och kan riktas till medlemmarna i specifika branscher, företag och regioner.
När medlemmarna följer ditt företag, sprider de detta genom sitt nätverk som en uppdatering, vilket motiverar andra att följa också.
3. Lägg till en följa knapp som gör det enkelt
Lägg en ”Följ”-knappen på din webbplats. Gör det lätt för besökare att bara klicka på en knapp för att följa ditt företags company page. Och kom ihåg att marknadsföra company page sidan utanför företaget. Länken till företagets sida i alla dina marknadskommunikation som e-postmeddelanden, nyhetsbrev och bloggar.