Sponsored Updates på LinkedIn
Det moderna sättet att nå fram är att skriva till sin målgrupp och att väcka intresse – ”pull”. Till skillnad från annonsering som är ”push”. Lär dig skriva Sponsored Updates på LinkedIn.
Mer än en tredjedel av världens 600 miljoner yrkespersoner finns på Linkedin och utgör en viktig och inflytelserik kraft i samhället av välutbildade människor. Av dessa sägs 75% dagligen ta del av sk content som ökar deras chanser att att lyckas i jobb, karriär och företag.
LinkedIn Sponsored Updates är inlägg som man betalar för och som då ligger kvar högt upp i flödet och har en längre exponering än ett vanligt inlägg.
Lär dig
- Hur du skriver för att bli läst
- Content management på LinkedIn
- Annonseringsfunktionen för Sponsored Updates och LinkedIn Ads
Utmaningar
- Skriva läsvärt
- Inte sälja
- Skapa en fan club av läsare och följare
5 steg till en framgångsrik företagssida
Hur kan företag och organisationer dra nytta av Linkedin?
Detta kurspaket riktar sig till företag och organisationer som vill dra nytta av LinkedIn i sin marknadskommunikation.