Workshopen ”LinkedIn Social Selling” ger dig träning i hur du omsätter LinkedIn i praktiken och ökar försäljningen.

Målgrupp: Säljchefer, säljare, konsultchefer, konsulter och account managers samt företagare som vill lära sig nya sätt att lösa kända utmaningar inom försäljningen.

Förkunskaper: Du har säljerfarenhet och är trött på kalla samtal och kalla möten. Du använder LinkedIn och har hyfsad koll på nätverkande. Om du  inte optimerat din LinkedIn profil kan du göra det löpande i kontakt med övriga workshopdeltagare. Det är en fördel om du gått LinkedIn for business workshopen men inte nödvändigt.

Omfattning/upplägg: Detta är en avancerad träning i de färdigheter som utmärker moderna relationsbyggande säljare med verktyget Sales Navigator. BONUS: I workshopavgiften ingår en arbetsbok samt stöd med olika resurser under 90 dagar via en subgrupp till LI Sverige gruppen samt ett 30 min individuellt coachingsamtal på telefon.

Workshopen lär dig hantera utmaningarna pga den förändrade köpprocessen

  • I inköpsbeslut är 5,4 personer involverade mot att tidigare kunde ett avslut göras med en person
  • I 90% (tidigare 57%)  av fallen kommer säljaren sent i i säljprocessen (bl a på att köparen googlar fram och jämför sina leverantörer)
  • Att kalla samtal inte fungerar i 97% av fallen

Under workshopen lär du dig

  • Sociala förmågor för att skapa förtroende
  • Hur söker, finner och etablerar kontakt via LinkedIn
  • Hur du använder Sales Navigator som leadsgenerator
  • Hur du bokar varma möten där du är efterfrågad

LinkedInexpert håller regelbundet workshops och kurser för hur du lär dig Social selling. Om det inte är någon workshop upplagd i evenemangskalendern just  nu kan du ber om offertförslag för att anordna en företagsintern social selling workshop hos er.

Be om offert

 

Titta på bilder från senaste öppna linkedin for business workshopen och besök företagssidan här

 


Leave a Reply

Your email address will not be published.

*