Marknadsföring, försäljning och rekrytering smälter ihop
Tre traditionella avdelningar jobbar på, en del som jobbar där fattar vad som pågår, andra inte.
Vi får fler frågor än någonsin. Nu börjar vi besvara dem och ge vägledning. Ett inlägg eller artikel publiceras varje vecka.
Tidigare har jag skrivit ett antal artiklar och inlägg om sociala och digitala trender och nu tar vi det vidare till att omsätta LinkedIn och nätverkande digitalt i praktiken.
- Försäljning – Hur försäljningschefen överlever när marknadschefen tar över digitala försäljningen
- Marknadsföring – Hur marknadschefen tar större ansvar och för digitala köpare från ovetande till köpbeslut
- Rekrytering – Hur HR chefer styr om från annonser till att engagera fler dvs employee och employer branding
En röd tråd är att ”Komma igång” och göra nytt trots gamla system, rutiner och vanor bromsar. Mod är viktigt vid förändringar som digitalisering.
Marknadsföring, försäljning och rekrytering smälter ihop och blir något helt annat
Olle Leckne och LIexpert hjälper företag att växa med fler och rätt kunder och medarbetare. Fokus har faktiskt gått från fler till rätt och behålla dem. Sedan en tid hjälper Olle företag att studera de köpresor som pågår för att möta de digitala köparna på nya sätt. Och sedan följa upp den fortsatta upplevelsen som ofta glöms bort. Synd eftersom det är de goda långvariga upplevelserna som bidrar starkast till lönsamheten.