linkedin_penna

Synlighet attraherar på LinkedIn.

Det här inlägget handlar om personlig marknadsföring på LinkedIn.

Who’s viewed your updates hittar du på linkedin home

Det kanske lättaste sättet att åskådliggöra är med ett exempel på en update (ett inlägg) som jag gjorde och följde upp förra veckan:

Se bilden som visar att updaten ”Vill du veta varför jag har så många connections” vid detta tillfälle visades 179 gånger och gillades 5 gånger.

update views 3rd

Om du rör muspekaren över 2nd eller som i detta fall 3rd level connections så ser du hur många som sett updaten utanför ditt eget nätverk.

Den som gillar att följa upp med google analytics och kanske facebooks verktyg kan rent av bli lyrisk. Man får alltså denna information presenterad så lättillgängligt.

Idag, 4 dagar efter updaten (i LI Sverige group), kan jag se att updaten nått 410 personer.

Slutsats: Nu kan du alltså inte bara öka din synlighet utan du kan även följa upp vilka du når. Men denna återkoppling kan du successivt bli bättre på att skriva updates som folk läser och agerar på.   I förlängning kommer du kunna attrahera fler möjligheter och affärer.

Om du dessutom jobbar på för att göra din linkedin profil mer sökbar då kommer du kunna gå från att vara aktiv och driva på till att ta emot förfrågningar och välja de bästa och roligaste.