Bjuda in kontakter till företagssidan på LinkedIn
Har du upptäckt att du kan bjuda in kontakter till företagssidan på Linkedin?
Fördelen är att följarna får se det ni publicerar i sitt flöde på Linkedin. Det är ett bra sätt att bli synliga. Bra därför det känns enkelt och otvunget för läsarna. Det kanske viktigaste är att ni når er målgrupp.
På så vis kan ni hålla en regelbunden kontakt med era potentiella kunder och andra.
Har du tänkt på att du kan länka till företagssidan i dina inlägg eller i personliga meddelanden på Linkedin?
Om inte är det ett bra komplement till att bjuda in via företagssidan.
Får du meddelandet att du inte har kvar några krediter för att bjuda in kontakter till företagssidan?
Goda nyheter ang inbjudningar till företagssidan
- Då har du varit duktig och bjudit in så många som LinkediI tillåter per månad.
- Nästa månad får du fler och nya krediter
- Reflektera över vilka i nätverket som har glädje och nytta av att bli följare.
Var bjuder man in dina kontkater så de blir följare till företagssidan?
Om du är administratör av företagssidan så klickar du på
- Bjud i kontakter
som är det första valet under administrationsmenyn (se skärmkopian).
Statistik om antal nya följare på företagssidan
Läs fler artiklar om företagssidan på LinkedIn
- Företagssidan på Linkedin
- 5 steg till en framgångsrik företagsida på LinkedIn
- Ta ett stort steg framåt på LinkedIn
Besök bra exempel på företagssidor
Har du en fråga om företagssidan?
- kommentera inlägget
- skriv ditt ärende i kontaktformuläret