Hemligheten med att lyckas på LinkedIn
När du vill du vill veta mer om hur det egentligen blir affärer i nätverket på Linkedin. Då kan det vara bra att ta hjälp för att upptäcka de osynliga.
Här med Fredriks och Olles hjälp.
- Olle Leckne, mest känd som Linkedinexpert. Olle är entreprenören som letade efter bra sätt att hitta och nå rätt personer.
- Fredrik Westerstad hjälper företag att nå fram med video
Här är en smygtitt på vad Olle avslöjar i samtalet:
✅ Hemligheten på LinkedIn som de flesta inte känner till
✅ Hur blir du blir synlig, sökbar och köpbar
✅ Därför måste du bli bra på copywriting för att lyckas på LinkedIn
✅ Två ord som du antagligen inte ska använda i din profil eftersom de stöter bort många av kunderna
✅ Hur sponsrat content kan ge 12 gånger insatsen
✅ En viktig nyhet på Linkedin som ger dig ytterligare ett sätt att nå fler potentiella kunder
✅ En sak du ska använda i din egen profil som ökar förtroendet för dig
✅ Vilken strategi är bäst: Hålla det mesta av kommunikationen på LinkedIn eller driva potentiella kunder till hemsidan för konvertering?
✅ En viktig nyhet på LinkedIn som ger dig ett nytt sätt att nå fler kunder
✅ Hur företagets medarbetare är en av nycklarna för framgångsrikt leadsarbete på Linkedin
✅ De nya knapparna på Linkedin: Vilken ger en starkare köpsignal?
✅ Två verktyg som Olle rekommenderar för att få kontroll på leadsarbetet
Vad det leder till
Förut använde Olle 80% av tiden till att sälja och nätverkade 20% av tiden.
Hemligheten, som Olle berättar om, har lett till att numera kommer 80% av affärerna genom nätverket och 20% genom att sälja.