Hemligheten med att lyckas på LinkedIn

När du vill du vill veta mer om hur det egentligen blir affärer i nätverket på Linkedin. Då kan det vara bra att ta hjälp för att upptäcka de osynliga.

Här med Fredriks och Olles hjälp.

  • Olle Leckne, mest känd som Linkedinexpert. Olle är entreprenören som letade efter bra sätt att hitta och nå rätt personer.
  • Fredrik Westerstad hjälper företag att nå fram med video

Här är en smygtitt på vad Olle avslöjar i samtalet:

✅ Hemligheten på LinkedIn som de flesta inte känner till

✅ Hur blir du blir synlig, sökbar och köpbar

✅ Därför måste du bli bra på copywriting för att lyckas på LinkedIn

✅ Två ord som du antagligen inte ska använda i din profil eftersom de stöter bort många av kunderna

✅ Hur sponsrat content kan ge 12 gånger insatsen

✅ En viktig nyhet på Linkedin som ger dig ytterligare ett sätt att nå fler potentiella kunder

✅ En sak du ska använda i din egen profil som ökar förtroendet för dig

✅ Vilken strategi är bäst: Hålla det mesta av kommunikationen på LinkedIn eller driva potentiella kunder till hemsidan för konvertering?

✅ En viktig nyhet på LinkedIn som ger dig ett nytt sätt att nå fler kunder

✅ Hur företagets medarbetare är en av nycklarna för framgångsrikt leadsarbete på Linkedin

✅ De nya knapparna på Linkedin: Vilken ger en starkare köpsignal?

✅ Två verktyg som Olle rekommenderar för att få kontroll på leadsarbetet

Vad det leder till

Förut använde Olle 80% av tiden till att sälja och nätverkade 20% av tiden.

Hemligheten, som Olle berättar om, har lett till att numera kommer 80% av affärerna genom nätverket och 20% genom att sälja.