Hej, förra veckan stuvade jag om lite i min LinkedIn profil. Man kan kalla det en liten vårstädning.

Jag uppdaterade mina positioner under Experience, med bolagsengagemang som avslutats och lade till något nytt.

Men framför allt så ändrade jag ett av mina sökord i rubriken. Och det gav resultat visserligen av det ovanliga slaget.


Tidigare har jag uppskattat linkedin för den utmärkta möjligheten till återkoppling (se exempel lite längre ned).

Vad jag menar är att om jag har som målgrupp Säljare och så visar Who’s viewed your profile att jag haft 90 besökare med titeln Sales så är det något som fungerar, eller hur! 27 marketing specialist views

En annan justering av min profil och budskapet i mina inlägg gav nyligen 27 besökare med titeln Marketing Specialist.

Och nu till det ovanliga resultatet. Denna vecka har jag 7 st anonyma besökare och 3 utan profilfoto. Trist.

 

  • Vad är det som gör att dessa vill vara anonyma?
  • Vad har de att dölja?
  • Har det något att göra med den bransch som mitt nya sökord hör till?
  • Har de missuppfattat nyttan med att linkedin’a och bli linkedin’ad?

lasmerLäs mer om att bli LinkedIn’ad här och bli hittad här.

 

Hoppas LinkedIn tar upp tanken att visa upp nätverket visuellt igen.

Skärmkopiorna är på hur det såg ut 2015

HiQ_målgrupp

 

 

 

 

 

Visitors_titel