Kallt samtal upplevelse efter laddat ned pdf

Kallt samtal upplevelse efter laddat ned pdf

Intressant ögonblick.

Hjälp mig avgör om det ok.

Jag blev uppringd av en person som vill följa upp att jag laddat ned ett dokument på LinkedIn.

Jag har alltså klickat ett sponsrat inlägg för att ta del av en self-assessment.

Denna assessment lovar att jag ska få insikt om min organisations digitala mognad. 

Låter bra, eller hur!

kallt samtal upplevelse

Hur som helst fortsätter samtalet med den som ringer upp

Han frågar vad jag fått ut av self-assessmenten.

Jag svarar att den är välgjord, men att jag inte fyllt i den.

Av den enkla anledningen att det är en "dum" pdf.

Jag är numera van vid interaktiva frågor och svar som ger en score och konkreta råd hur jag och min organisation kan förbättra vår digitala mognad.

Nu kommer det. 

Han säger då "jag har inte läst den själv".

Hmm.

Är det ok?

kallt samtal upplevelse

Ser inte problemet

Ser inte problemet i att bli uppringd (eller åtminstone) kontaktad när man uppgivit sina uppgifter i utbyte mot freebies. 

Det ingår liksom i dealen. Svarar oftast artigt, och om jag är intresserad av att veta mer om produkten låter jag dem berätta. 

Problemet här var ju att säljaren uppenbarligen var rätt blasé.

kundupplevelse kunder lämnar

En kommentar


Bemötandet då?

Håller med. Ja att bli kontaktad för att följa upp om jag vill gå vidare med det värdefulla jag laddat ned.

Det är förväntat och önskat eftersom jag själv har gjort valet. 

I det här fallet var produkten otydlig och säljaren kunde inte bidra till att förtydliga värdet för mig.   

Då prioriterar jag min tid och avslutar samtalet.

content marketing linkedin

Olle


Rulla till toppen