LinkedIn stories

LinkedIn-stories gör det möjligt för Linkedins medlemmar och organisationer att dela bilder och korta videor från sin vardag. Ett professionellt ögonblick, gärna spontant och enkelt rakt på sak.

Visar var man skapar
Överst syns var man skapar

LinkedIn berättelser är ett enkelt sätt att dela dina erfarenheter och insikter och bygga meningsfulla relationer med ditt professionella nätverk.

LinkedIn delar den berättelse du publicerar i 24 timmar.

Att tänka på för att komma igång med LinkedIn Stories:

  • Du kan lägga upp Stories från LinkedIn-mobilappen (dvs inte från en dator).
  • För att använda LinkedIn Stories behöver du senaste versionen av LinkedIn appen för smartphones.
  • Du kan dela en berättelse i taget.

Prova att berättelser i din mobilapp genom att:

Skapa

  • från din individuella profil eller
  • från en företagssida som LinkedIn-sidadministratör

och lägg upp en berättelse med bilder och videor.

Visa

När du publicerat den video du spelat in eller lag upp en bild som kommer LinkedIn-medlemmar

  • som är connectade med dig och/eller
  • följer företagssidan

se din berättelse.

 Svara

linkedin stories

Stories syns i LinkedIn flödet och du kan

  • kommentera eller
  • reagera med gilla eller annan uppmuntran

Under de 24 timmar som LinkedIn delar din berättelse kan du se följande insikter:

”Engagement” låter dig se hur många gånger tittare har klickat på länken du lade till din berättelse med hjälp av svepfunktionen.

Obs! Insikter är bara tillgängliga i Berättelser som använder funktionen svep uppåt. Länkklick mäter antalet visningar, inte antalet unika tittare.

Med ”Reach” kan du se det totala antalet unika tittare som har sett var och en av dina Story-ramar.

En unik tittare definieras som en LinkedIn-medlem som tittar på din Story-ram minst en gång.

Du kan också se tittarens namn, kända jobbtitel och nuvarande företag, beroende på deras integritetsinställningar.

Vill du lära mer, besök LI Sverige gruppen.

Linkedin stories
7000+ medlemmar samarbetar för att omsätta LinkedIn i praktiken