kartlaggningIntresset för Kistamässan med utställare för Möten & Events samt Personal & Chef var stort.  Efter att ha gått runt bland montrarna och lyssnat på vad de erbjöd fick jag frågan vad jag jobbar med.

Och jag berättade att jag sökt efter goda arbetssätt och effektiva verktyg för att skaffa nya kunder. Vi byggde först om webbsidorna från en infokatalog (ingen har tålamod att läsa så länge) till en tratt med en kassapparat. Nästa steg var att täta tratten som mer var ett läckande durkslag. Då skaffade vi ett besöksbokningsföretag och i början var det för att ta hand om seminarieuppföljningar och senare för att skapa och underhålla goda relationer med kommuner. Givetvis också för besöksbokning åt säljarna i verksamheterna.   

massprogramIntressant nog så är i stort sett alla utställare i behov av få nya kunder och deras nuvarande sätt är inte helt tillräckliga (inte så konstigt med tanke på att det finns 25 000 konkurrerande verksamheten inom HR/ledarskapsutveckling). Några uttalade direkta behov av besöksbokning och andra oerhörd nyfikenhet kring H2H och LinkedIn.

Givetvis bokar en hel del säljare sina nykundsbesök själva. Men det tar tid och kraft i en värld där beslutsfattarna är alltmer upptagna och säljarna kommer in sent i köpprocessen.
Det räcker inte längre med hammare och spik för att bygga ett stabilt hus.
På seminariet 5 mars går vi igenom vitsen av att ta med borrar, snurror, silar, trattar och sågar i den nya verktygslådan…

 

lasmer
om Effektiv nykundsbearbetning i en föränderlig värld – ett uppskattat frukostseminarium 
Det sägs att H2H ersätter B2C och B2B. Jag påstår att Human to Human alltid funkar. I alla fall där människor är inblandade.