Nyhetsbrevsprenumeration på LinkedIn
Som du kanske märkt finns numera möjligheten att
- Skapa ett eget nyhetsbrev och
- Prenumerera på andras nyhetsbrev
1. Skapa ett eget nyhetsbrev
Här kommer ett exempel: Nyhetsbrevet Linkedin for Business. Tänker att det kan vara bra att berätta lite mer än bara vilka knappar man trycker på.
Syftet är att dela med mig av kunskap och erfarenhet jag har samlat på mig sedan jag blev medlem i LinkedIn (feb 2004).
När vi startade Linkedinexpert 2013 inleddes arbetet med att strukturera kunskapen. Tack vare många kunder och uppdrag har vi lärt oss mycket om vad medlemmar och företag vill. Och inte minst vad de har för behov och utmaningar.
Nyhetsbrev har vi haft länge för att erbjuda löpande information till de som är intresserade och våra kunder. Då har vi som många andra använt e-postverktyg. Men jag vill påstå att detta är ett närmare och enklare sätt att ha kontakt med sin läsekrets. Dessutom kostar det inget.
Vill du gå direkt till vägledningen ”hur du kan skapa ett eget nyhetsbrev” klicka här
2. Prenumerera på andras nyhetsbrev
Det är enkelt att prenumerera!
- Det börjar oftast med att du får en inbjudan.
- När du tackat ja till prenumerationen är du med.
- Du kan sedan välja att avprenumerera när du vill.
Söker du efter information inom ett ämnesområde?
Då kan det vara bra att söka upp nyhetsbrev och börja prenumerera.
Se exempel
Bjud in dig själv till nyhetsbrevet
Det kan du göra när som helst även om du inte blivit inbjuden.