Nyhetsbrevsprenumeration på LinkedIn

Som du kanske märkt finns numera möjligheten att

  1. Skapa ett eget nyhetsbrev och
  2. Prenumerera på andras nyhetsbrev

1. Skapa ett eget nyhetsbrev

Här kommer ett exempel: Nyhetsbrevet Linkedin for Business. Tänker att det kan vara bra att berätta lite mer än bara vilka knappar man trycker på.

Syftet är att dela med mig av kunskap och erfarenhet jag har samlat på mig sedan jag blev medlem i LinkedIn (feb 2004).

När vi startade Linkedinexpert 2013 inleddes arbetet med att strukturera kunskapen. Tack vare många kunder och uppdrag har vi lärt oss mycket om vad medlemmar och företag vill. Och inte minst vad de har för behov och utmaningar.

Nyhetsbrev har vi haft länge för att erbjuda löpande information till de som är intresserade och våra kunder. Då har vi som många andra använt e-postverktyg. Men jag vill påstå att detta är ett närmare och enklare sätt att ha kontakt med sin läsekrets. Dessutom kostar det inget.

Vill du gå direkt till vägledningen ”hur du kan skapa ett eget nyhetsbrev” klicka här

2. Prenumerera på andras nyhetsbrev

Det är enkelt att prenumerera!

  • Det börjar oftast med att du får en inbjudan.
  • När du tackat ja till prenumerationen är du med.
  • Du kan sedan välja att avprenumerera när du vill.

Söker du efter information inom ett ämnesområde? 

Då kan det vara bra att söka upp nyhetsbrev och börja prenumerera.

Se exempel

nyhetsbrev inbjudan exempel
Bildtext: Inbjudningar kommer i inkorgen på Linkedin (tillsammans med kontaktförfrågningar evenemang och företagssidor)

Bjud in dig själv till nyhetsbrevet

Det kan du göra när som helst även om du inte blivit inbjuden.

Prenumerera nyhetsbrev exempel
Bildtext: Prenumerera på nyhetsbrev exempel
Prenumererar avisering
Bildtext: När du klickat på prenumerera knappen kommer denna bild upp. Du kommer alltså få en avisering när nästa nyhetsbrev är tillgängligt.