Fler partnerkunder – en genomgång
Kunder med partnerskapspotential är nyckeln för tillväxt och stabila affärer
Erfarenheten säger att det kan vara bra att göra en genomgång av vilka kunder som kommer till er och varför.
Det är vanligt, bland B2B-företag just nu, att sorteringsprocessen inte är helt genomtänkt (ofta pga inkommande förfrågningar via internet).
Det finns god potential för förbättring
Börja söka efter ”partnerkunder” istället för ”vilka kunder som helst”.
Eller lägg till kunder med partnerskapspotential som en kategori i er kundsegmentering.
Här är några punkter som utmärker partnerkunder:
- Partnerkunder köper inte bara vad ni gör, de köper även varför ni gör det ni gör.
- En partnerkund ser långsiktigt på samarbetet med er och och vill skapa (som namnet säger) ett partnerskap som möjliggör vinst för båda parter över längre tid.
- Partnerkunderna har samma värdegrund som ert företag.
- Partnerkunderna får en djupare relation och ökad lönsamhet som en följd av samarbetet med ert företag.
- Partnerkunder är lönsamma på kort och lång sikt.
Vi har tagit fram en genomgång som görs med online frågor.
Klicka på knappen för att komma vidare:
Läs mer