Social Selling med LinkedIn

Social Selling är ett sätt att sälja som använder social media och särskilt LinkedIn.

78% av sociala säljare säljer mer än sina kollegor som inte använder sociala media.

Social Selling förmågan, är enligt LinkedIn, en funktion av av fyra förmågor:

  • professionellt varumärke,
  • förmågan att finna rätt person,
  • förmågan att generöst skapa insikter i sitt nätverk genom att dela med sig och
  • den kanske viktigaste förmågan att skapa och utveckla relationer.

Social selling index samlar in data och mäter förmågorna

Social Selling med LinkedIn

Vi har regelbundet kurser i Social Selling med LinkedIn som säljverktyg.

social selling index

Låter det intressant?

Är du säljare, konsult eller egenföretagare känner du kanske igen dig.

Det är jobbigt att ringa kalla samtal och når du fram är risken stor att den du söker inte har tid.

Då skall du titta på Social Selling.

Speciellt om du redan är på LinkedIn™ (men inte riktigt har fått koll på hur du kan använda det) och använder dig av ditt personliga nätverk.

Företagsintern Social selling kurs – be om prisuppgift

Social Selling med LinkedIn - kurser

Testa ditt social selling score här

 

 


Comments are closed.