hjartaVarför kallas grupperna hjärtat av LinkedIn? Jo det är eftersom det är där de flesta interaktionerna är. Grupper är platsen att hjälpa andra och få hjälp av dem, för att tillämpa en enkel och effektiv metod (Ge, Fråga, Tacka) och att höja din förtroende faktor. Läs mer om den gyllene triangeln för nätverkande

Mervärdet av grupper
Innan diskussioner funktionen lanserades i Groups, var LinkedIn primärt en katalog av människor med kopplingarna mellan deras profiler. Införandet av Diskussioner funktionen i LinkedIn Groups ledde till att en samling professionella communitys växte fram där människor kan utbyta hjälp.

Att bygga relationer beror på samspelet mellan medlemmarna, inte bara det faktum att deras profiler är länkade. Diskussioner gör anslutningar, dvs connections lättare, och de erbjuder en möjlighet att utnyttja kraften i grupper där många experter kan utbyta hjälp och idéer.

Värdet av att vara en gruppmedlem
Interaktioner i grupper är mer intuitivt än frågor och svar. Folk är vana vid att träffas på klubbar och föreningar i verkliga livet. Att dela med sig av idéer var också en av de första användningen som fick internet att växa i popularitet.

Så jag uppmuntrar dig att bli medlem i en eller flera grupper eller starta en själv. När du är medlem får du följande fördelar av att tillhöra en grupp:

  • Genom att ställa frågor i diskussionerna i gruppforumet kan du få hjälp från andra medlemmar.
  • Du kan se andra medlemmars profiler. Det ger dig direkt tillgång till ytterligare personer som kanske inte är i ditt första, andra eller tredje graden nätverk.
  • Du kan kontakta andra medlemmar direkt. Många människor tillåter inte direktkontakt via LinkedIn (de inaktiverar det alternativet i sina inställningar). Obs standard alternativet i varje grupp är att medlemmarna kan kontakta varandra direkt. Nästan ingen vet det här alternativet kan stängas av. Därför normalt skulle du kunna kontakta alla andra gruppen medlemmar.
  • Genom att svara på frågor i diskussionerna i gruppforumet du få synlighet, och du har också möjlighet att visa din expertis. Detta ökar din ”känner, gillar och litar på” faktor.

Se till att du ger bra svar och inte gör ditt bidrag ett säljargument.

Här kommer en ögonblicksbild på hur det kan se ut när du är aktiv i flera grupper:

Notifications groups

 

 

 

 

 


Comments are closed.