viewedNär google drog igång tog det ganska lång tid innan företagen fattade hur effektivt det kunde vara att använda adwords i kombination med analytics. En anledning var att det krävdes teknisk kompetens för att mäta besök och beteenden samt mål på företagets webbplats.

Några ord som ekar i mitt minne ”Var är kassaapparaten?” Andreas Myrin Wallenberg som var en slags mentor förklarade hur google fungerade att jag hajade att det var en lönsam ide att mäta vad som händer på hemsidan.

Nu går utveckligen snabbare – LinkedIn bjussar på analytcompanypageupdatesics och att du behöver INTE vara tekniker för att se hur din company page fungerar.

Här ser du en färsk company page update. Jag återkommer för att visa mätningen av utvecklingen. Vill du besöka och följa LinkedInExpert company page klicka här

 

Nedan följer en skärm kopia på en tom linkedin analytics. Snart blir det kul att se effekterna av marknadsföringen

companypage_analytics

 

 


    1 Response to "Company page utvecklingen går snabbt"

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*